Херсонський ясла-садок №87 Херсонської міської ради

Меню сайту
Категорії розділу
Фото [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
 
 Літо! Найкращий час для оздоровлення дітей.
Ми потурбувались, щоб наповнити літнє дозвілля вашої  малечі іграми, розвагами, спостереженнями,
працею в природі, загартувальними процедурами, пішими переходами, спортивними святами.
Цікаві лялькові вистави, концерти, вікторини, інсценівки, драматизації казок, у яких діти беруть  безпосередню участь.
   Ваші діти отримають безліч позитивних емоцій, нових вражень.
 
 
    ПЛАН  ВЕЧОРІВ-РОЗВАГ  НА  ЛІТНЬО-ОЗДОРОВЧИЙ  ПЕРІОД
 
                                                   Червень
02.06.2015 р.   "Знову  літо  до  нас  прийшло" ( загально-садова  розвага  до  дня  Захисту  дітей)
04.06.2015 р.  "Старичок - Лісовичок" (пальчиковий  театр) 
11.06.2015 р.  "Тобі  ми  раді  літо" ( спортивна  розвага)
18.06.2015 р.  "По  доріжкам  казок" (театралізація) 
25.06.2015 р.  "В  країні  музики" (дитячий  ансамбль).
                                                                                               
                                                                                              Серпень 
06.08.2015 р. "Свято - це  здорово!"  (музична  розвага)
13.08.2015 р.  "Нам  весело  живеться" (танцювальне  шоу)
20.08.2015 р.  "Свято  повітряних  кульок"
25.08.2015 р.  "Я  живу  на  Україні"  (до  Дня  Незалежності )
27.08.2015 р. "В  країні  веселих  пісень" (пісенний  вернісаж)
 

                                                                       Рекомендації щодо організації прогулянки дітей

Насамперед важливо пам'ятати, що тривалість щоденного пе­ребування дитини на свіжому повітрі має бути максимальною, але не менше як 3 -4 години. Перебування дітей на свіжому повітрі можна скоротити або взагалі скасувати прогулянку лише за неспри­ятливих погодних умов, зокрема коли:

-  дуже сильний вітер, злива, гроза;

-  температура повітря вище + 35 °С у затінку.

-  з чого складається пісок?

-  якого він кольору?

-  як зміниться пісок, якщо його намочити?

-  знайти шишки, жолуді, горішки і викласти чи виготовити з них будь-які фігурки;

-  відшукати гілочки, корінці цікавої форми, які можуть стати основою для художнього виробу;

-  зібрати шматки кори різних дерев;

-  зібрати для гербарію квіти, листя дерев, кущів тощо.

-  завжди надавайте дитині можливість самостійно відшукати відповідь - це вчитиме її міркувати, намагатися самостійно розв'язувати проблеми;

-  заохочуйте допитливість дитини;

-  відповідайте на всі дитячі запитання точно і доступно;

-  хваліть дитину за цікаве запитання, за прагнення до пізнання;

-  не смійтеся над елементарними чи абсурдними запитаннями: кожна дитина має право не знати або помилятися;

-  поясніть, що боятися запитувати не потрібно, адже не со­ромно чогось не знати, а соромно не дізнатися, коли можна це зробити;

-  учіть дитину не лише ставити запитання, а й намагатися самостійно знаходити відповіді на нього.

    Під час прогулянки дитина обов'язково має бути зайнята цікавою для неї діяльністю і задовольняти свої потреби в русі, грі та пізнанні навколишнього світу. Адже дитина росте, розвивається, і кожна хвилина її життя має бути насичена новими враженнями.

Намагайтеся забезпечити оптимальну рухову активність дитини під час погулянки, адже це чи не найліпший засіб її повноцінного фізичного розвитку.

 

         Звичайно, відпочивати слід з максимальною користю для здоров'я, та при цьому не варто забувати про задоволення природної жаги дитини до пізнання навколишнього світу. Дуже легко підтримувати пізнавальну активність дитини під час прогулянок на природі, організовуючи спостереження за цікавими об'єктами та експериментально-пошукову діяльність.

 

                                              Активний відпочинок біля водойми

         На березі річки, озера чи моря дитину слід зайняти різнома­нітною цікавою діяльністю. Тут можна не лише спостерігати за во­доростями, рибами, водоплавними птахами, а й почати збирати ко­лекцію мушель, зокрема річкових, озерних та морських молюсків. Мушлі слід ретельно промити, просушити та розкласти в коробки.

                                                                                                              Ігри з камінцями

         Камінці, обточені водою, - обов'язковий елемент узбережжя. З ними можна організувати багато ігор і експериментів. Зокрема, ці­кавим заняттям будуть пошуки «курячого бога». Це камінчики з дір­кою посередині. За давнім повір'ям, вони приносять щастя тому, хто їх знаходить. Таких камінчиків можна відшукати вдосталь, а потім зробити з них намисто. Можна навіть оголосити конкурс на знаход­ження найкрасивішого, найтоншого, найгрубішого, найяскравішого камінчика. Камінчики, які мають незвичну форму, можна розфарбу­вати і використовувати для ігор з піском, викладати візерунки тощо.

          Часто у водоймах можна знайти шматочки скла, що схожі на камінчики. Вода зробила свою справу і досить ретельно обточила їх. Для дітей дізнатися про це буде справжнім відкриттям.

            Малюкам подобається кидати камінчики у воду. Позмагайтеся з дитиною і покидайте їх на дальність. А ще - навчіть її кидати ка­мінчик так, щоб він «стрибав» по воді. Таке вміння не лише принесе дитині величезну втіху, а й сприятиме розвитку координації рухів, окоміру тощо.

        Запропонуйте дитині опустити камінчики у воду біля берега. Зверніть її увагу на те, що вони всі впали на дно. Запитайте у дитини, чому такі маленькі камінчики потонули, а великий м'яч не тоне, пла­ває на поверхні.

          Дістаньте камінчики з води, запропонуйте дитині порівняти їх із сухими. Хай вона зробить ще одне відкриття: у мокрих камінців змі­нюється колір.

                                                                                                        Ігри з піском

                А як цікаво будувати замки з піску біля води! Хіба лише замки? З мокрого піску можна «ліпити пиріжки», робити різні фігурки, «ва­рити кашу». А прикрасити вироби можна камінчиками,  паличками, мушлями, фольгою від цукерок тощо.

          Запропонуйте дитині пройтися спочатку по вологому піску, а потім по сухому. Де сліди будуть чіткішими? Запитайте у дитини, чи можна збудувати замок чи зліпити щось із сухого піску? Чому ні?

                Із сухим піском теж дуже цікаво гратися. Сухий пісок розсипається - з нього не можна нічого побудувати, але його можна пересипати тонкою цівкою або просівати через сито. Насипавши трохи піску на білий аркуш паперу, разом з дитиною уважно розгляньте піщинки під лупою. Запитайте у неї:

          Зверніть увагу дитини на те, що піщинки різної форми і розміру. Розкажіть, як утворюється пісок, що піщинки - це крихітні камінчики, які відколюються від великих каменів під час тертя чи ударів один об одного.Покажіть, що піском можна малювати,насипаючи його на аркуш цупкого паперу чи іншу гладеньку поверхню тонкою цівкою.

         Запропонуйте дитині виміряти об'єм різних ємкостей за допомо­гою сухого піску. Для цього можна використати умовну мірку - ємкість невеликого об'єму або одну велику прозору ємкість з поділками.

          А ще - можна насипати однакову кількість піску у пляшки з горлечком різної ширини, використавши як умовну мірку, скажімо, пластиковий стаканчик. Запитайте у дитини, з якої пляшки пісок висиплеться швидше: з тієї, що має вузьке горлечко, чи з тієї, що має широке? Нехай дитина сама перевірить правильність своєї гіпотези.

             Викладіть разом з дитиною доріжку з камінців - «сухий» струмочок. Нехай вона разом з вами походить по ньому босоніж. Відчули легкість після масажу стоп? Він сприяє стимуляції біологічно актив­них точок, а отже, і оздоровленню організму.

           Подобається дітям гра в хованки: ховати по черзі в піску дрібні предмети чи іграшки, а потім шукати їх, пересіваючи пісок руками. Ще один варіант цієї гри - «Упізнай на дотик»: дитина має відшукати схований предмет і, не виймаючи його з піску, відгадати, що це.

Ще одна подібна гра - «Сапери». Закопаний предмет чи іграшка стають «міною». Завдання дитини -«сапера» відкопати «міну», не торкаючись її. «Сапер» може діяти руками, дути на «міну», допомагати собі тонкими паличками чи іншими предметами. А за частинами, що відкриваються, дитина має здогадатися, що ж стало «міною» цього разу.

           Пісок для дитини - одна з найцікавіших іграшок. І недаремно, адже ігри з піском - це своєрідна терапія, яка допомагає дитині впоратися зі своїми внутрішніми проблемами. Крім того, дитина отримує багато інформації за допомогою тактильних відчуттів, а дрібна моторика розвиває мозок і готує маленьку ручку до письма.

Слід лише не забувати нагадувати дітям, що бавитися потрібно обережно, щоб пісок не потрапив в очі. А після забав необхідно ретельно вимити руки.

                                                                                                      Ігри з водою

        Ігри з водою підвищують дітям настрій, життєвий тонус, збагачують досвід враженнями, емоціями, бо плескання у воді знімає психічну напругу, агресію, дискомфорт. Навряд чи знайдеться ди­тина, якій не подобалося б гратися з водою - бризкатися, перели­вати воду з ємкості в ємкість, запускати кораблики і кидати іграш­ки у воду.

        Для ігор з водою підійдуть ємкості різних форм і об'ємів: чаш­ки, ложки, баночки з різними отворами тощо. На березі річки викопайте невеличку ямку, в яку налийте річкову воду, - вийде озеро.

         Пограйте з дитиною в гру «тоне - не тоне». Якщо ґрунт не глинистий, і вода швидко витікає крізь нього, використайте для ігор з водою широкий таз чи невеличкий надуваний басейн. Помістіть туди ті іграшки, які вільно плавають, і ті, які тонуть. За­питайте у дитини, чому так відбувається? Порожня пляшка не тоне, а якщо набрати в неї води?

       Експеримент на «плавучість» можна продо­вжити, занурюючи по черзі різні предмети: ложку, палички, горішки, папір, камінчик, поліетилен, піно­пласт. При цьому варто, щоб дитина перед кожним зануренням висувала свою гіпотезу і обґрунтовува­ла її. А відразу після занурення предмету самостій­но робила висновки.

          Візьміть поролонові губки, нехай дитина на­бирає в них воду, а потім вичавлює в ємкості. Ви­ливаючи воду з пляшок, запропонуйте дітям послу­хати, як вона дзюрчить. Поспостерігайте за тим, як змінюється температура води в ємкості у спекотну пору: вода спочатку холодна, а потім вона нагріва­ється. Чому? Якщо дитині складно відповісти на це запитання, запропонуйте перевірити, де вода швид­ше нагріється: у тіні чи на сонці? А ще - водою можна малювати на сухому піску. Для цього ві­зьміть пластикову пляшку, налийте в неї води, закрутіть кришку і зробіть у ній отвір. Нехай дитина малює хитромудрі візерунки ців­кою води на сухому піску.

            З дитиною старшого дошкільного віку можна виготовити піс­ковий годинник. Дитині буде цікаво дізнатися про його історію та принцип дії. Пісковий годинник можна зробити з двох пластикових пляшок, з'єднаних корком з крізним отвором. Головне - пересіяти пісок, щоб у ньому не траплялися камінці, які можуть перешкодити рівномірному витіканню піску, й залишити у пляшці рівно стільки піску, скільки перетікає за визначений час: 2, 3 чи 5 хвилин. За допо­могою такого годинника можна формувати у дитини правильне від­чуття часу.

                 

                 Організація цікавого і корисного дозвілля в лісі                                                

           Плануючи прогулянку до лісу, батьки мають заздалегідь потур­буватися не лише про відпочинок, а й про корисні та цікаві враження для дитини. Потрапивши в ліс, влаштуйте «тихе» полювання. Завдань для пошукової діяльності дітей у лісі можна вигадати дуже багато, зокрема:

Та, пропонуючи такі завдання, слід застерегти малечу від неприємностей: трава може вколоти або порізати. А ще слідпам'ятати, що в лісі є й отруйні рослини. Будьте уважними! Зібрані плоди дерев та інші знахідки варто розкласти у прозорі баночки чи коробки з наклеєним малюнком дерева, квітки чи листя. Ці природні матеріали надалі можна використовувати для художньої праці.

               Прогулянка лісом має бути насичена радісними враження­ми сприйняття різноманітних яскравих об'єктів і явищ світу тварин, рослин, неживої природи, практичним експериментуванням

з ними. Учіть дітей розрізняти дерева, кущі, трави, упізнавати і на­зивати тварин, птахів за яскравими ознаками зовнішнього вигляду, характером пересувань (білка стрибає, птах літає), звуками, які вони видають (дятел стукотить, зозуля кукує).

Під час прогулянки у лісі загадайте дитині загадки про дерева, наприклад:

Що повітря очищає,

Вдень від спеки захищає,

Ще й від вітру в час негоди?

Є частинкою природи.

                          (Дерево)

Гарне дерево, міцне,

Листя різбляне, рясне,

 А на гілочках крислатих

Буде жолудів багато.

(Дуб)

Біла кора, тонкі віти.

                          (Береза)

Якщо колюча одежина,

То це... (сосна)або... (ялина).

          Загадку про кожне дерево варто загадувати тоді, коли ви з дитиною наближаєтеся до ньо­го: про березу - коли підходите до берези, про дуб - коли підходите до дуба. Спостереженням дітей намагайтеся надавати активний характер - учіть не лише споглядати, а й бачити всі подробиці, намагатися зрозуміти, чому відбувається те чи те явище. Так, спостерігаючи за дубом, запропонуйте дитині взяти листок дуба і обвести його пальцями. Хай дитина відчує ве­ликі вирізи по краях листа, що розділяють його на лопаті. Запропонуйте знайти під дубом жолудь, розглянути його. Поясніть, що це - плід дуба. Ознайомте дитину з органами дерева: стовбуром, гілками, пагонами, листям, корін­ням. Запропонуйте порівняти дуб з іншими де­ревами і визначити, що у них спільного, а що їх розрізняє.

           Якщо під час довгої прогулянки дитина втомилася, запропонуйте їй виконати бадьору фізкультхвилинку в супроводі вірша та перепочити.

Лапки в боки, вушка вгору,                (дитина ставить руки на поясі)

Скачуть білочки по бору.                    (стрибає)

Кожний ранок на галяві                       (крокує)

Спритно роблять вільні вправи.       (присідає)

Притомилися звірята -                           (піднімає руки через сторони вгору і  опускає  їх вниз)

І пішли відпочивати.                            (сідає на пеньочок)

 

                                  (Віра Паронова)

 

       Під час відпочинку послухайте разом з дитиною звуки лісу: стукіт дятла, шурхіт трави, листя, тріск гілок, пташиний спів, свист вітру тощо.

Нехай дитина походить між деревами й обере те, яке їй найбіль­ше до вподоби, підійде до нього, погладить кору, притулиться, роз­повість про свої відчуття. При такому єднанні дитини з природою важливо забезпечити їй опору на чуттєве пізнання, сприяти нако­пиченню позитивного досвіду спілкування з природою, зародженню інтересу, радості від цього процесу. Корисними для дитини будуть завдання, які поповнять її тактильний та чуттєвий досвід, відчуття: обійняти берізку, сосну, ялинку і відчути, яка кора на дотик? Як пахне листя чи хвоя? Таке живе спілкування з природою гармонізує са­мопочуття та емоційний стан дитини.

        Якщо ви плануєте бути в лісовій зоні декілька днів, можна використати такий варіант розваг, як пошук скарбів. Заховайте в кущах, на дереві чи під камінням «скарб», роздайте дітям мапи, де позначе­но його місцезнаходженням, і вирушайте на пошуки. Можна шукати «скарб» за словесною вказівкою дорослого: «Іди прямо, біля пенька поверни наліво, підійди до дуба і праворуч знайди скарб».

    Захопливою може бути гра в слідопитів. Розпізнавання слідів - справа не лише цікава, а й корисна. Адже при цьому розвива­ється спостережливість, мислення, уява. Якої величини слід? Кому він належать: людині, тварині, птахові, комасі чи ще комусь? Ці за­питання обов'язково зацікавлять дитину. Не сумнівайтеся, її відповіді будуть різними, навіть фантастичними.

                                                                 Насамкінець - декілька слушних порад:

                   Напевно, кожен з батьків має свої секрети, як утримати увагу дітей, залучити їх до пізнавальної діяльності. Крім того, слід пам'ятати, що за дітьми треба пильнувати: небезпеки на природі вдосталь. Тоді кожен вихід на природу буде для всіх цікавим, повчальним, і ваша дитина згадуватиме ці миттєвості як найкращі.

 

                                                                   Ігри з природним матеріалом

               Ігри з природним матеріалом рано входять у життя дитини. Дитина, щойно навчившись ходити, тягнеться до лопатки, намагається копати сніг, пісок, любить бавитися з водою.

                 Природні факти близькі й цікаві дітям.

              К.Д.Ушинський писав: «Діти не люблять іграшок нерухомих, закінчених, добре зроблених, яких вони не можуть змінити за своєю фантазією... краща іграшка для дитини та, яку вона може змусити змінитись найрізноманітнішим чином... для маленьких дітей найкраща іграшка — купа піску».

Завдяки своїм найрізноманітнішим можливостям природні фактори у взаємодії й поєднанні з готовими іграшками сприяють виникненню всіх видів ігор: сенсорно-дидактичних, маніпулятивних, будівельних, сюжетно-рольових, рухливих.

             Ігри з природним матеріалом мають необмежений діапазон впливу на розвиток особистості дитини. Вони забезпечують чуттєвий досвід дитини, розвивають аналізатори, сенсорні здібності. Способи чуттєвого пізнання, уміння виділяти ті чи інші якості предметів розвиваються у процесі змістовної цікавої діяльності, насамперед у грі. Розвивається мислення, логічні операції, вміння узагальнювати, робити висновки. Розвивається спостережливість та інтерес до природних факторів.

                 Під час ігор діти здобувають знання шляхом самостійного пошуку, дослідницької діяльності.

               Завдяки природним факторам значно багатшим стає зміст сюжетно-рольових ігор. У дітей розвиваються уміння співдіяти з іншими, доводити розпочату справу до кінця.   Формуються кращі моральні якості, такі як працелюбність, самостійність, ініціатива, впевненість у власних силах.   Розвивається мова, бо в цих іграх особливу роль відіграє рука. Рука як дотиковий орган доповнює комплекс відчуттів і робить уявлення про матеріали та їх властивості повнішими.  Під час ігор з природним матеріалом удосконалюються уміння користуватись іграшками-знаряддями: совком, відром, сачком тощо. Розвиваються художні здібності, естетичні смаки, фантазія, творча уява.

               Деякі з природних факторів мають оздоровче значення. Існує принцип «терапія піском», який запропонував Кари Густав Юнг (засновник аналітичної терапії). Саме потреба людини «возитися» з піском та його структура підказали великому Юнгу цю ідею.

             На думку парапсихологів, пісок убирає негативну енергію. Взаємодія з піском очищує енергетику людини, стабілізує її емоційний стан.                            Зрештою ігри з природним матеріалом дарують дітям велику емоційну насолоду, підвищують життєвий тонус, сприяють піднесеному настрою надовго.

       

ІГРИ ЗІ СВІТЛОМ

«Дожени сонячного зайчика».

Варіант 1: діти доганяють сонячного зайчика.

Варіант 2: дзеркальця у двох дітей, зайчик наздогоняє зайчика.

«Влучи в ціль».

Варіант 1: швидко спрямовувати зайчика на об'єкт, який називає вихователь.

Варіант 2: швидко спрямовувати зайчика на об'єкт, що його описує вихователь або інша дитина.

«Зроби як зайчик».

Варіант 1: пострибати.

Варіант 2: рухатись у будь-якому напрямку.

Варіант 3: покажи рукою, пальцем тощо.

«Не наступи на тінь».

«Покажи»: птаха, зайчика, вовка тощо (пальчиковий тіньовий театр).

«Сонячний світлофор».

Варіант 1: на який колір падає світло, такі дії і виконують діти.

 

ІГРИ З ПОВІТРЯМ

«Пір'їнко, лети». (Пух тополі, парашутики кульбаби, насіння рослин, що літає, та інший легкий покидьковий матеріал.)

Варіант 1: пускати пір'їнку з висоти, спостерігати, як вона летить.

Варіант 2: дмухати, намагаючись втримати її в повітрі, чия довше протри-мається.

«Ігри з вітрячком». (Веселим колесом.)

«Літаки». (Саморобні «стріли», «голуби».)

Варіант 1: чий літак летить якнайдалі.

Варіант 2: чий літак влучить у ціль.

Варіант 3: чий літак летить найвище.

(Щоб відрізнити літаки, їх прикрашають малюнками.)

«Пускання повітряного змія».

«Флюгер».

«Дзвіночок». (На нитку щільно прив'язують різний покидьковий матеріал, що дзвенить: затуплені цвяхи, кришки тощо. Діти орієнтуються на звук, яка погода.)

«Листопад». (Вихователь пускає з висоти різнокольорові паперові листочки, треба зловити якнайбільше, поки не торкнулись землі.)

 

ІГРИ З ПІСКОМ

Вимоги до піску:

• має бути чистим і вологим;

• через 2 дні його треба перекопувати;

• періодично (раз на тиждень) промивати пісок водою зі шлангу;

• за потреби закривати   поліетиленовою плівкою, щоб захистити його від забруднення.

• пісок має бути розташований у тіні (діти не перегріваються, пісок не пересихає).

 

Орієнтовна тематика

Молодший дошкільний вік: «Зроби гірку», «Ямка», «Прокопай рів», «Висип доріжку», «Намалюй паличкою», «Будка для песика», «Заховай іграшку в піску», «Знайди іграшку в піску», «Пиріжки для ляльки», «Будинки», «Лавки», «Стіл».

Середній дошкільний вік: «Триярусна башточка», «Гірки», «Паркани», «Вагони», «Будинки».

Старший дошкільний вік: «Високі будинки», «Палиця», «Залізниця», «Басейн», «Чудернацькі візерунки» (пісок перемішується з водою, випускається цівкою і лягає візерунками).

 

 
 
 
 
 
 
 
 

                          

 

                                                                                     

 

                             

                                           

                                                                 

                                                                                                                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2019
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz